dagens rid tur :D <3

hej!
sorry för att inlägget kommer lite sent men ja har inte orkat elr hunnit att skriva xD
hehehe ^^
men, idag så åkte jag upp till stallet rätt sent (a)
jag bestämde mig för att rida ut och pulsa lite i snön xD för det tycker ju både jag och santana om att göra när de är vinter :D<3
vi red vendela och min väg elr ah, ann-grets kanske man ska säga ^^
ajja shiit samma, jag red den nya vägen i alla fall och det var så himla roligt för santana var lite på tåna elr vad man ska säga han tyckte det var shiit kul att komma ut lite igen och man märker att vi måste börja rida ut i skogen och på vägarna och så igen för han blir ju "wiiieehuu" så fort ett träd blåser lite xD
menmen, vi red vägen i alla fall och till och börja med så testa jag http://silentvoices.blogg.se/ enna och oline´s tips på hur man kunde komma nära sin häst :D<3
ställa frågor till hästen ist för att bestäma.
det funkar men santana blev lite ställ när ja ställde frågor hela tiden xD
han kolla på mig som om jag var ett pucko som hade ramlat och slagit i huvudet xD
men det funkar, och ja har inte tyckt att ja har varit egoist när jag har varit med santana men tydligen har ja det :/
dumma miig :'(
menmen, vi hade roligt i alla fall och ja skratt jätte mycket och skratta åt allt santan gjorde och de var en riktigt skön känsla att skratta så igen ! <3
man kan ju säga attt ja har varit rätt instängd i mej själv elr vad man ska säga :'(
och det har ju förstört min och santanas relation :/
men det ska de bli ändring på för idag känndes de på nått sätt att ja rena mig själv elr aah, santana hjälpte också till :D <3
men innan vi hade kommit upp för kullen på ena gärdet så kommer det än hare och santana blir lite på tåna, men ja sa bara den är nog mer rädd för dig än va du är för den ^^
och gissa vad santana gör släpper allt ! :D<3
ja bahh : wooow ! <3
men han undra ju va det var som sprang i skogen men vi skritta på xD
och sen så kommer vi till den "heliga platsen" ja kallar det för de för där så känner jag mig så fir :)
det är en sån skön känsla att bara rida ditt och höra träden och vinden prata.
men man kan ju säga att min häst är en stor stads häst mer en än skogs häst xD
han var ju nära att skita på sig xD
men ja hitta ialla fall mig själv idag !
och det tycker jag är ett bra första steg, till att ja ska kunna leva ett normalt liv & inte behöva ha ett par extra ögon hela tiden på allt och alla ...
men nu åter går vi till ridturen :)
när vi ridit förbi den "heliga platsen" så börjar vi rida mot de "döda" ängarna kan man säga dom är helt stendöda xD menmen, det är bara för bönderna plogar så mycket på dom xD
men där möter vi haren igen och santana för ett återfall och flygger åt andra håller och haren blir ju as rädd och bara flygger iväg men santana tänker ju fly men ja tänker ju åt andra hållet och håller mig lung så santana springer ju inte iväg utan han går tveksamt framåt, och då märker jag hur mycket än människa kan skada en häst psykist elr nu va de heter.
assa att är såppas inställd på att fly hela tiden.
men det ska de bli bättring på, men ja tycker ju helt klart att hästar ska ha de i huvudet men dom ska inte behöva fly för att en hare springer framför några meter bort ! ;oo
och sen så blir han ju lite trippig men ja bara hoppar av och lägger handen och nacken och kramar om han för han känner sig tryg då tror ja han lixom släpper allt runt om kring då.
men jag går lite med han så att han får lugna ner sig och sen så sitter jag och pratar för mig själv och han hur mycket människan har gjort och allt sånt och att han också har varit en vild häst som har sprunigt runt med älgar, harar, bjönar, hästar och allt.
och på nått sätt så blev han mycket lugnare, vet inte men är ja konstig elr är ja verklig ? ;oo
det är en fråga som ja snart kommer få svar på ^^
hoppas ja i alla fall .
men sen när vi kommer till stallet så var båda ja och han glada men han blev lite sur när han inte fick vara kvar i sin box :D
menmen sånt är livet xD
men nu ska ja dra och läsa lite i "alla kungens hästar" :D

puss och kram - emelie
ps . JÄG ÄLSKAR MIN HÄST (L)<3



"frihet i hela själen, frihet i hela kroppen, då vet man att man är frihet!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0